10 Kasım 2014 Pazartesi

web sitenize Spam bot girmesini engellemek özellikle vbulletin için

Vbulletin
Forum
Smf

Merhaba arkadaşlar , eminim ki bir webmaster olarak uzunca araştırıp birinci elden bir çözüm bulamadınız ve bir şekilde buraya geldiniz (saçma sapan eklentilerle botları durdurma çabası boşadır)

Kimsenin kimsenin yaralı parmağına işemediği şu zamanda bende büyük tekeller karşısında küçük girşimci arkadaşlarımızın yanında olayım istedim , sınırsız trafiğiniz yoksa bu botlar canınızı sıkabileceği gibi istatistik güvenilirliğinizide ciddi oranda düşürür ve moderasyon işlerinizi 10'a katlar attıkları saçma sapan mesajlarla

öncelikle bu botların hepsi spam atmamakla birlikte hepsi aynı rahatsız edici istenmeyen bağlantı etkisini yaratırlar ve trafiğinizden çalarlar, dahada kötüsü mesaj atan botlar hem silinmesi gereken içerik atarlar hemde kullanıcılarınızı ve sizi yasal anlamda mağdur edebilirler.

bu uygulamayı bir çok web platformunda kullanabilir olsanızda ben özellikle vbulletin'e sardıkları için bununla ilgili bir resimli anlatım sunuyorum aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz

Peki nasıl önleyeceğiz websitemize girmek isteyen bot sunucuları?

Çok basit http://www.stopforumspam.com/ diye meşhur bir adres vardır , bu adres sizin benim gibi websitesine botun girmesinden dahi rahatsız olan pimpirikli ufak profesyoneller için kurulmuş , bu sayfanın downloads kısmında güncel bot ip listeleri var bunları düz liste olarak almanız zor olabileceği için uygulamada gösterdim ve ektede listelenmiş birşekilde sizler için yine sunuyorum

bu adresleri Vbulletin için > Vbulletin Seçenekleri > kullanıcı yasaklamak> yasaklanan ipler'e yapıştırıp kaydetmek yeterli oluyor diğer platformlardaysa .htaccsess yada çeşitli diğer ip ban scriptleri ile kullanabilir yada ayarlardan yapabilirsiniz.

Bundan sonrasına katırlarla devam ediyoruz ve sizlere direk linkleri sunuyorum :)


Vbulletin ayarı yapılışı ; (ilk başta görüntü olmayan yerde sayfadan listeyi indiriyorsunuz , rardan çıkartıp wordpad ile açıyorsunuz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder